Att publicera innehåll eller annonsera på sociala medier utan en strategi och plan kan bli väldigt kostsamt i både tid och pengar. Vill du lyckas och få ut maximalt av dina investerade pengar är planen och strategin avgörande faktorer och där dfu ska börja.
Med analysen och strategin som första hållplats på er resa i att lyckas på sociala medier tar vi fram målgrupper, tonalitet, SWOT, mål, m.m. Allt för att säkerställa att era pengar läggs på rätt insatser och aktiviteter så att era mål uppnås. Detta säkerställer också att ni får ett konsekvent och proffsigt uttryck i innehåll och annonser.
Analysen är till för att ta fram vilka ni är, vilka mål ni har och vilka problemställningar ni brottas med.
Strategin för era sociala medier blir er manual så ni vet vad som ska lösas och hur det ska gå till.
Planen för era sociala medier är en handfast lista med de aktiviteter som ska genomföras och i vilken ordning.
Att ha koll på alla delar är nästan omöjligt om man inte kan har både kunskapen och tiden. Jag är proffs på att hjälpa företag hela vägen från analys och strategi till en konkret plan och produktion. Du får en partner som har koll på alla delar i kedjan och kan svara på alla frågor kring era digitala insatser i sociala medier.